Persbericht

STIR tekent contract met comScore en Intomart GfK voor online bereiksonderzoek in Nederland

Amsterdam, Nederland, 18 November 2011 - Op 31 oktober is het contract getekend tussen JIC STIR en het consortium van Intomart GfK/comScore, waarmee een definitief startschot is gegeven voor het nieuwe online bereiksonderzoek in Nederland. Het onderzoek zal lopen van 2012 tot en met minimaal 2014.

Vooral het meten van reclamebereik is een belangrijke vernieuwing in het onderzoek. Bij het meten van reclamebereik zal de optie worden aangeboden om de zichtbaarheid van de online uitingen mee te nemen. Maar ook een groter panel van 25.000 personen (6 jaar en ouder) en de hoge frequentie van rapporteren zullen de meerwaarde en bruikbaarheid van het onderzoek voor planners en adverteerders fors doen toenemen. Het bereik van websites wordt straks wekelijks uitgeleverd en voor gerealiseerd campagnebereik zijn dagelijks cijfers beschikbaar.

Andere belangrijke vernieuwingen zijn:

• Meten van de tijd die men op een website doorbrengt.
  • Meten van streams.
  • Meten van alle websites, met of zonder meetcode.
  • Van websites en content voorzien van een meetcode worden alle bezoeken en contacten gemeten zodat ijking en controle mogelijk is (hybride meetmethode).

Frans Kok, directeur van JIC STIR, zegt hierover: “Na een intensieve tenderperiode van meer dan twee jaar, staan nu alle seinen op groen. We gaan op volle kracht bouwen aan een revolutionair nieuw onderzoek. Ik ben enorm trots op de Technische Commissie en het Bestuur van JIC STIR, die gekozen hebben voor een ambitieus en toonaangevend onderzoek.

Enrico Verhulst, VP Business Development comScore: “In de snel veranderende wereld van het internet, brengen wij de beste partijen op de markt samen. Door comScore's wereldwijde panel resultaten, metingen en tools te combineren met het panel van GfK en door nauw samen te werken met de Technische Commissie van JIC STIR op het gebied van de methodologie, wordt state of the art onderzoek geleverd. We zijn erg trots om hieraan bij te dragen.”

Over comScore
comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR) is wereldwijd leider in het meten van de digitale wereld en is de favoriete bron van digitale marketing intelligence. Kijk voor meer informatie op www.comscore.com/companyinfo.

+33 (0) 1 42 47 45 06