Persbericht

comScore introduceert Digital Analytix® Multi-Platform voor geünificeerd inzicht in gebruikersgedrag over meerdere apparaten

comScore past Multi-Platform Measurement Expertise toe op Digital Business Analytics om klanten te helpen met het versterken van merkbinding en het verhogen van omzet

RESTON, VA, 3 juni, 2013 – comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR), wereldwijd leider in digital measurement en analytics, introduceert vandaag Digital Analytix® Multi-Platform, de volgende generatie digital business analytics. Voortbouwend op comScore Digital Analytix - een bewezen technologie die gebruikt wordt door toonaangevende bedrijven voor het verkrijgen van inzicht in het digitale gedrag van hun klanten - maakt deze nieuwe oplossing gebruik van comScore’s multi-platform expertise om bedrijven te helpen met het verkrijgen van meer inzicht in het digitale gedrag van gebruikers over meerdere platforms.

"Als pioniers in multi-platform measurement heeft comScore vooropgelopen in het oplossen van complexe technologische en methodologische vraagstukken gerelateerd aan het consumeren van digitale content op verschillende apparaten. Met de introductie van Digital Analytix Multi-Platform passen we deze expertise toe op enterprise analytics om uitgevers en retailers dit klantengedrag te laten begrijpen," zegt Jodi McDermott, vice president bij comScore. "Gebruikmakend van verfijnde methodes om verschillende platforms aan een unieke gebruiker te koppelen, biedt Digital Analytix Multi-Platform een ongeëvenaard inzicht in het gehele klanttraject van acquisitie tot conversie. Het nauwkeurig meten van dit gedrag geeft bedrijven de benodigde metrics om gebruikerservaring te verbeteren, effectievere marketingstrategieën te ontwikkelen en uiteindelijk merkbinding te versterken."

"Als mediabedrijf zou het kortzichtig zijn om ons te richten op wat onze klanten doen op een enkel apparaat," zegt Gianni Maestri, hoofd digital entertainment analytics & insight bij Virgin Media. "Of ze nu via hun smart phone hun set top box bedienen om een favoriet programma op te nemen of muziekvideo’s op een tablet bekijken, we moeten weten hoe, wanneer en waar ze gebruik maken van onze diensten. Digital Analytix is het enige product in de markt dat dit inzichtelijk maakt."

Digital Analytix Multi-Platform biedt diepere inzichten aan bedrijven over hoe klanten omgaan met hun aanbod. Dit resulteert in betere en meer gedetailleerde informatie dat bedrijven in staat stelt om:

• Het klanttraject te optimaliseren:Met verfijnde methodes voor het identificeren van unieke gebruikers over meerdere touchpoints kan Digital Analytix Multi-Platform klanten helpen om het complete klanttraject, van acquisitie tot conversie en van herhaalbezoeken tot lange termijnbinding, in kaart te krijgen.
  • Klant- en merkbinding te versterken:Meer weten over het klanttraject en hoe deze te optimaliseren stelt bedrijven in staat om klanten aan te trekken en te behouden wat resulteert in verhoogde klantbinding en omzet.
  • Minder tijd en geld te spenderen aan data analyse:Digital Analytix Multi-Platform geeft alle benodigde informatie over klantengedrag over meerdere platforms. De technologie gebruikt processen en organiseert data op zo’n manier  dat het voor een data-analist makkelijker is om te evalueren en beslissingen te nemen waardoor zowel tijd als geld wordt bespaard.
  • Meer gedetailleerde informatie te delen met adverteerders en partners:Digital Analytix Multi-Platform geeft bedrijven gedetaileerde inzichten om met hun business partners te delen, zodat klanten op het juiste moment een aanbod gedaan kan worden.

Over comScore
comScore is een wereldwijd leider in digital measurement en analytics. Door inzicht te geven in consumentengedrag op het web, mobiel en TV stelt comScore klanten in staat om de waarde van hun digitale investeringen te maximaliseren. Kijk voor meer informatie op www.comscore.com/companyinfo.

Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements
This release contains forward-looking statements within the meaning of Section 27A of the Securities Act of 1933 and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, including, but not limited to, expectations regarding the impact and benefits to comScore from the Digital Analytix family of products, financial or otherwise. These statements involve risks and uncertainties that could cause our actual results to differ materially, including, but not limited to: the features and characteristics of the products, the rate of development of the digital marketing intelligence, Internet advertising and e-Commerce markets; the growth of the Internet as a medium for commerce, content, advertising and communications; and the acceptance of new products and methodologies by the industry, including existing and prospective clients.

For a detailed discussion of these and other risk factors, please refer to comScore's most recent respective Quarterly Reports on Form 10-Q, Annual Reports on Form 10-K and from time to time other filings with the Securities and Exchange Commission (the "SEC"), which are available on the SEC's Web site (http://www.sec.gov).

Stockholders of comScore are cautioned not to place undue reliance on forward-looking statements, which speak only as of the date such statements are made. comScore does not undertake any obligation to publicly update any forward-looking statements to reflect events, circumstances or new information after the date of this press release, or to reflect the occurrence of unanticipated events.

+33 (0) 1 42 47 45 06

More about