comScore Industry Trust oplossing voor Programmatic nu beschikbaar in 44 landen

comScore onafhankelijke data, allereerst beschikbaar gesteld aan uitgevers, zal de kwaliteit van wereldwijde inventory verhogen

Amsterdam, 27 April 2015 – comScore, Inc. (NASDAQ : SCOR) heeft vandaag aangekondigd dat mediaverkopers over de hele wereld nu de kans hebben om de  kwaliteit van hun advertentie inventory die verkocht wordt in programmatic omgevingen aan te tonen door de beschikbaarheid van betrouwbare, onafhankelijke data over deze inventory. Dit is de eerste stap in de wereldwijde uitrol van het comScore Industry Trust initiatief, met als doel een onafhankelijke kwaliteitsmeting te bieden binnen de programmatic wereld. Dit initiatief werd werd voor het eerst in januari 2015 in de V.S. geïntroduceerd.

Vanaf 1 april hebben alle uitgevers die comScore klant zijn toegang tot hun Trust Profiles – een verzameling van de belangrijkste comScore advertising data  - waardoor elke klant inzicht krijgt in hoe hun inventory  zal worden vertegenwoordigt binnen de aangesloten programmatic platformen.

comScore Industry Trust Profiles bevat de belangrijkste advertising data zoals bereiksgegevens binnen de doelgroep en in vergelijking met soortgelijke media, scores op het gebied van zichtbaarheid en de aanwezigheid van non-human traffic (NHT), allemaal afkomstig van en consistent met de data die beschikbaar is in comScore MMX™ en validated Campaign Essentials™ (vCE®) die adverteerders en uitgevers nu gebruiken voor traditionele media planning en inkoop. Trust Profiles zijn nu beschikbaar in de MMX™ data in 44 markten, met aanvullende diepgaande vCE® data beschikbaar in Australië, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

“De enorme wereldwijde groei van programmatic adverteren hoeft nu niet langer vergezeld te worden door zorgen over de kwaliteit van de inventory die wordt gekocht en verkocht,’ zegt Serge Matta, CEO van comScore. “De verdere uitrol van Industry Trust –en  specifiek de Trust Profiles – naar media verkopers is een nieuwe stap voorwaarts in het verhogen van de beschibaarheid van kwaliteits inventory en het bieden van zekerheid dat er een faire prijs wordt betaald voor deze impressies. Uiteindelijk biedt comScore Industry Trust een manier om een betrwouwbare  marktplaats te creëren die zowel aan de behoefte van kopers als verkopers voldoet”.

Trust Profiles zullen later in 2015 ook beschikbaar zijn in geselecteerde DSP's in de belangrijkste internationale markten. Eerste integratiepartners zijn, onder andere Adform, DataXu, Eyereturn, MediaMath, Turn, The Trade Desk en Rubicon Project. Gedurende het jaar zullen er nieuwe partners worden aangekondigd.

Support voor het comScore Industry Trust initiatief:

Demand-Side Platform Partners

“Bij DataXu zijn we er trots op dat we onze klanten een totaal inzicht kunnen geven in de data die ze gebruiken om beslissingen te maken op het gebied van advertising, en totale controle om deze bronnen op de juiste manier in te zetten. comScore Industry Trust biedt hierin een welkome aanvulling met onafhankelijke validatie over deze data, waardoor onze klanten en de gehele digitale markt meer vertrouwen kunnen hebben in the impressies die worden gekocht en verkocht in  programmatic omgevingen.”
 David Shapiro, VP Corporate and Business Development at DataXu

Over het comScore Industry Trust Initiative
 Het comScore Industry Trust Initiative is opgezet om betrouwbare transacties mogelijk te maken van hoogwaardige advertentie impressies tussen kopers en verkopers. Het past binnen de vijf principes van het “Trustworthy Digital Supply Chain” initiatief van het Amerikaanse Internet Advertising Bureau (IAB), dat gericht is op (1) het elimineren van frauduleus verkeer, (2) het bestrijden van malware, (3) het bestrijden van piraterij op internet, (4) het stimuleren van merkbescherming en (5) het creëren van aansprakelijkheid. comScore werkt samen met Joint Industry Committees, handelsverenigingen en auditoren over de hele wereld die vergelijkbare doelstelling nastreven.

Aanvullende oplossingen binnen het comScore Industry Trust initiatief voor zowel media kopers als verkopers zullen binnenkort beschikbaar komen. Al deze oplossingen hebben als doel kwaliteit te borgen binnen programmatic omgevingen.

Over comScore
 comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR) is een wereldwijd leider in digitale metingen en analyses, leveren van inzichten op het internet, mobiele en TV-consumentgedrag waardoor klanten de waarde van hun digitale investeringen kunnen maximaliseren. Ga voor meer informatie naar www.comscore.com/companyinfo.

Zie voor een gedetailleerde discussie over deze en andere risicofactoren de meest recent, respectieve Kwartaalverslagen op Form 10-Q, Jaarverslagen op Form 10-K en van tijd tot tijd andere documenten bij de Securities and Exchange Commission (de 'SEC'), die beschikbaar zijn op de website van SEC (http://www.sec.gov).

Aandeelhouders van comScore worden gewaarschuwd niet al te veel te vertrouwen op voorspellingen, die alleen gelden op de datum dergelijke voorspellingen worden gedaan. comScore is niet verantwoordelijk om in het openbaar voorspellingen bij te werken om gebeurtenissen, omstandigheden of nieuwe informatie weer te geven van na de datum van het persbericht of om onverwachte gebeurtenissen weer te geven.

Contact:
Ana Laura Zain