november 14, 2011

comScore publiceert een overzicht van Europees internetgebruik in september 2011

30 procent van de Europese internetgebruikers zoekt online naar carrière informatie
Rusland haalt Duitsland in wat betreft grootste online publiek

LONDEN, Verenigd Koninkrijk, 14 november 2011 - comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR), toonaangevend in het meten van de digitale wereld, publiceert vandaag een overzicht van internetgebruik in Europa dat aantoont dat 373,4 miljoen unieke bezoekers online zijn geweest in september 2011, met gemiddeld 26,4 uur per persoon. Deze studie maakt gebruik van comScore’s onderzoekspanel, dat het geaggregeerde internetgebruik van 49 Europese landen toont en individuele rapportages biedt over 18 landen in Europa. De bevindingen toonden een sterke groei in september 2011 op het gebied van Career Services en Development met een groei van 14 procent unieke bezoekers vergeleken met de vorige maand.

Career Services en Development Sites hebben tot op heden het hoogste aantal unieke bezoekers
In september 2011 bezocht bijna 30 procent van het Europese online publiek (108.4 miljoen unieke bezoekers) sites in de Career Services en Development categorie, het hoogste aantal unieke bezoekers die deze categorie ooit gehad heeft. Binnen deze categorie behaalde de Training en Educatie subcategorie de hoogste groei met een stijging van 28 procent, gevolgd door de Job Search categorie met een stijging van 21 procent.

Van de populairste Career Services en Development sites van september 2011, had Monster Inc. de meeste aantal unieke bezoekers met 9,4 miljoen unieke personen. Gevolgd door Indeed.com met 8,3 miljoen unieke bezoekers, wat een forse groei is van 39 procent in vergelijking met vorige maand. Jobrapido, een verzamelsite van andere job sites, staat op de derde plaats met 7,7 miljoen bezoekers in september. De vierde grootste site in de Career Services en Development categorie is Espace Emploi International, een Franse site met internationale vacatures, die bijna 5 miljoen unieke bezoekers trok in september 2011.

Belangrijkste Career Services en Development sites in Europa per totaal aantal unieke bezoekers (000)
September 2011 vs. augustus 2011
Bron: comScore MMX
Website Totaal aantal unieke bezoekers (000)
Sep-2011 % verschil met Aug-2011
Totaal internet :Totale doelgroep 373.433 0%
Career Services and Development 108.395 14%
Monster, Inc. 9.443 7%
Indeed 8.307 39%
Jobrapido 7.651 16%
Espace Emploi International 4.978 -5%
Headhunter 4.574 10%
Bundesagentur für Arbeit 4.024 9%
Stepstone 3.842 10%
CareerBuilder LLC 3.839 23%
JSC Rabota dlya Was 3.594 12%
Superjob sites 3.355 11%

Snelst groeiende sites in Europa
De sites van Google blijven de meest populaire websites in Europa in september met 341,1 miljoen unieke bezoekers, dat is een bereik van 91 procent van de totale Europese internetdoelgroep. De Microsoft-sites staan op de tweede plaats met 263,3 miljoen bezoekers (70,5 percent bereik), op de voet gevolgd door Facebook.com op de derde plaats met 250 miljoen bezoekers (66,9 procent bereik). Het Russische sociale netwerk VKontakte blijft koploper op het gebied van engagement van de meest populaire websites. Europese bezoekers spendeerden gemiddeld 427 minuten (7,1 uur) op deze site.

De snelst groeiende websites in Europa van augustus tot september waren het in Dublin gevestigde digitale media bedrijf Populis (een groei van 44 procent), Czech portal Seznam.cz (een groei van 25 procent), en gaming site EA Online (een groei van 16 procent). Italiaanse telecommunicatie operator Wind Telecomunicazioni en de Mozilla Organization lieten een aanzienlijke groei zien in het verkeer van respectievelijk 15 procent en 14 procent.

Top 15 snelst groeiende websites in Europa per totaal aantal unieke bezoekers (000)
September 2011 vs. augustus 2011
Bron: comScore MMX
Websites Totaal aantal unieke bezoekers (000)
Aug-2011 Sep-2011 Procent verschil
Totaal internet :Totale doelgroep 372.066 373.433 0%
Populis 12.162 17.533 44%
Seznam.cz AS 11.358 14.151 25%
EA Online 13.267 15.336 16%
WIND Telecomunicazioni 15.363 17.653 15%
The Mozilla Organization 58.041 66.428 14%
Vivendi 16.659 18.796 13%
Opera Software 16.720 18.763 12%
Gameforge Sites 12.738 14.293 12%
New York Times Digital 17.304 19.351 12%
RCS Media Group 13.744 15.347 12%
WordPress 60.339 67.219 11%
Ask Network 56.547 62.932 11%
Ucoz Web Services 28.219 31.162 10%
LinkedIn.com 24.834 27.296 10%
Rakuten Inc 13.301 14.564 9%

Europees internetgebruik per land – Rusland haalt Duitsland in
Hieronder is een overzicht te zien van Europees internetgebruik van de 18 landen waarvoor comScore individuele rapportages levert. In september 2011 haalde Rusland Duitsland in als de markt met het hoogste aantal unieke online bezoekers. Het Verenigd Koninkrijk behaalde de hoogste engagement met gebruikers die gemiddeld 26 uur online waren in september.

Overzicht van Europees internetgebruik per land
Gerangschikt op basis van het totaal aantal unieke bezoekers (000)
September 2011
Bron: comScore MMX
Landen Totaal aantal unieke bezoekers (000) Gemiddeld aantal uren per bezoeker Gemiddeld aantal pagina’s per bezoeker
Wereldwijd 1.420.316 24,0 2.292
Noorwegen 3.257 27,8 2.516
Ierland 2.343 20,2 1.979

Over comScore
comScore, Inc. (NASDAQ: SCOR) is wereldwijd leider in het meten van de digitale wereld en is de favoriete bron van digitale marketing intelligence. Kijk voor meer informatie op www.comscore.com/companyinfo.

+33 (0) 1 42 47 45 06

Tags: Careers, Rankings,